Sep 26, 2007

Book Review : Ayat Ayat Cinta

hermp.. ape nak komen erh ttg. Ayat Ayat Cinta a.k.a AAC erh?
Well.. a recommended love story to read (( ok ke komen camni?)). It's actually above my expectation ((gara-gara mengagak jalan cerita sure same cam Pudarnya Pesona Cleopatra a.k.a PPC )) hehehe… . What good about this book --> bahasanya.. bahasa melayu bukan Andonesy. hehhe. Pastu jalan ceritanya walaupun sekali lagi boleh di agak.. tapi cara menyampaian a lot more better than my past experience dgn PPC. Mampu membuatkan aku ingin terus baca dan nak tahu jugak ape kesudahannya. Kisah-kisah dan penerapan ilmiah mengenai keindahan Islam, kemelut jiwa cinta seorang wanita muslim, dan banyak lagi.. menarik.. sgt menarik.. Seorang muslim yang amat menjaga jiwa dan keimanan pun jatuh cinta.. dan merana kerana cinta juga. ((hehehe..)). Unsur romantis pun ada bila Fahri telah bernikah.. Perkenalkan perbezaan budaya.. Mesir , Asia.. menarik.. menarik..

Tahniah AAC kerana berjaya membuatkan aku membaca dalam masa 2 hari.. dan terasa ingin tahu apa kesudahannya.. Hebat tuh.. rasa macam nak beli plak buku baru dia.. “Ketika Cinta Bertasbih”

4 comments:

yatipruzz said...

buku aida ke?
semah semakin jiwang skang kuikuii

siku|at said...

buku lela.. dia beli dari booth nani kat bazaar before ramadhan ari tuh. Hehehe.. citer nih jiwang islamik sket.. tade laa typical novel cinta melayu.. ((anak Dato' + orang miskin + cinta 3 segi.. atlast pilih yang cinta duniawi + tentangan keluarga.. bla blaa.. )) yang menarik sbb. dia tunjukkan cinta yang suci tuh.. wlp dunia digoda macammana pun dgn duit.. kecantikan.. tetap Fahri tuh menepati janji + percaya yang benar kalau tak dibalas didunia.. Allah Maha Mengetahui.. dahsyat.. tatau la kalau masih ada pemuda pemudi mcm cerita nih.. insya Allah.. insya Allah..

yatipruzz said...

kot fahri anak aida akan jadi pemuda camtuh suatu ari nanti ekeke

Afidalina Tumian said...

muehe ..set semah!kita pun baca in 2 days!! hehe..