Aug 21, 2006

Chapter 4 : the BIG news!

Aku still teringat lagi the first time best friend aku bagi tau yang dia pregnant 6 weeks. Masa tu lunch hour dkt fudcot kat sini. She's the among pioneer batch kami yang mendirikan rumah tangga.. dan the news yang dia pregnant pun menjadi pioneer juga utk jejaki alam keibu bapaan buat kami-kami. Aku sepanjang hari tuh, senyum aje.. hehhee. that was in 2003.

bulan november 2003, she's among the first one yang aku call.. utk khabarkan berita,, i'll joining her motherhood soon. Exclude anak sedaraku (Hajar) yang terjoin aku pergi jumpe doktor kat klinik check up urine. Kelakar plak kalau aku teringat balik muke dia (Hajar) masa aku kuar dari toilet bawak bekas + urine nak bagi kat nurse.. Dia plak yang muke kalau di toreh tak kuar darah. Fuhh.. MDH pun cool masa tuh. dia (Hajar) pucat pucat .. berdebar.. kekekekkeke.

Masa aku dalam pantang (Amirul), aku bawak check up dkt Pantai Medicare. Balik dari spital, MDH singgah sat kat menara ; pegi HR daftarkan medical card utk Amirul. Sambil menunggu kat bawah, my best friend pun turun laa.. ngk ngk baby Amirul (ohh the cute baby amirul tuh...* winks winkss). Tgh berborak-borak tuh, my best friend annouce to me, " heheh.. **** pregnant nih.. " Wah wah.. aku gelak gelak lagi.. congrate my friend.. + aku baru jek nak setat blaja jadi mama, dia nak jadi mama kepada dua dah.. +

21/8/06, aku konon nak puasa hari nih.. tapi baru pukul 9am aku dah menggigil.. kepala dah rase berat semacam.. bila aku nak bangun melangkah.. aku rasa nak tumbang.. TAK BOLEH JADI nih.. pukul 1245 aku pun bergerak ke fudcot. Aku terpaksa batalkan puasa sbb kalau diteruskan, aku rasa boleh tumbang. Pucat lesi dah rasanya. Wlpn dia (zarid) tak ada hari nih, aku makan sengsorang pun bolehlah. Tgh aku menjamu selera, tetibe aku di sape seseorang.

" uikss.. ***** makan sorang ke ?"
" hehhe.. aikss tapau ke ? (aku tanya balik sbb nampak dia dah bungkus dah makanan)"
"ha'a.. tak boleh la makan kat sini.. tak tahan bau.. dan (sambil membuat isyarat-isyarat, yang aku paham maksud dia.. "sempit , sesak2")"
"hehhe.. (aku gelak lagi)"
"**** nih pregnant "
"ermp.. aaa? (blank blank aku seketika)"
"heh..heh (sambil usap-usap perut dia)"
" berapa bulan dah ? (aku still blank blank tanya.. terkedip-kedip pandang dia.. nak ketawa.. nak gelak.. tak terdescribe plak)"
"2 .. (explain dia)"
"hehehhehe.. wahh hebatnyaa.. nak masuk 3 dah.. "
.. dan beberapa lagi conversation lain.. yang maleh plak aku nak taip..


moral of the story
Congratulation to my dear friends for the 3rd coming baby.. Murah rezeki .. Alhamdulillah!

p/s: kita sudah ada champion .. yang lain bile nak setat key inititive 2nd baby.. or 3rd baby.. (aku plak.. ?? sekarang ? hehhe.. nanti duluuuuuuuuulaaaaa ye !)

0 comments: