Apr 14, 2006

feelings..

Busan dah memikirkan persoalan sebelum ini. Minda ini perlu berehat.

Membelek-belek rakan seangkatan (bloggers) ; tertarik pulak dengan petikan-petikan jiwang Has. Nak juga aku tempelkan disini petikan Has yang aku rasa menusuk jiwa tiba-tiba. Dulu aku selalu ditanya abang, mengapa sudi nak kahwin dengan dia.. aku selalu geleng kepala.. "tak tau". Sebenarnya aku tau, tapi tak terungkap oleh kata-kata.. besar ayat yang perlu di olah.. besar pengertian yang aku harapkan.. tapi cuma gelengan kepala.. ungkitan bahu dan senyuman nakal yang aku mampu nak pamir.. (heh). Sesiapa yang mengenali diri aku sejak bertahun dulu, pasti boleh imbas balik, perkenalan kami, pertunangan gempar kami, pernikahan sempoi dan kelakar kami.. (heh .. pelik juga macammana boleh decide secepat tuh.. macammana dengan beraninya menerima pinangan si dia, sedang BERCINTA tidak sama sekali) Cinta selepas kami ; YA! cinta ku di bina berlandaskan pernikahan kami . Mmg susah nak describekan perasaan kecintaan tuh.. tapi apa yang pasti, kata-kata Has memberikan sedikit sebanyak pengharapan sekaligus menjawab persoalan abang....


wahai lelaki itu, beginilah jawapan dari perempuan itu. perempuan itu ingin menyerahkan seluruh kehidupannya pada lelaki itu. Kerana, di mata hati perempuan itu, dia melihat lelaki itu bisa menjadi penawar segala dukanya dan berkongsi segala gelak tawanya.. Lelaki itu akan menjadi pelindungnya.. Lelaki itu akan mencurahkan sepenuh kasih dan sayangnya kepada perempuan itu dengan penuh ikhlas.. Dan di mata hati perempuan itu, dia juga melihat.. Di dada lelaki itu juga, perempuan itu ingin curahkan segala kesayangan yang ada di hatinya agar dapat berkongsi rasa. Dibawah lindungan lelaki itu, perempuan itu dapat melihat sebuah keluarga yang bahagia.. seorang ayah yang penyayang dan bertanggungjawab.. seorang pemimpin yang dihormati.. seorang sahabat yang sentiasa disisi.. seorang suami yang dikasihi.. Perempuan itu berkata dalam hatinya.. "lelaki ini adalah segala-galanya untuk diriku.. mungkin kerana kebaikanku selama ini, aku dibalas dengan lelaki yang sebegini sempurna untukku".. Tapi yang terkeluar dari kerongkongnya.."tak tahu" sambil menjungkit bahu.. Aduhai perempuan itu..

by
Mrs.Godangz



p/s : dedua anak mama dlm walker.. err.. x-walker abang, skrang milik atiqah.. tapi still abang tuh nak gak sumbat diri dia dlm walker.. resulting in 'tersumbat' dalam walker.. heh



my lunch - seafood paprik with rice.. yummy gak laa..

0 comments: