Feb 9, 2009

Tag

Kena tag ngan farra [boring-boring tade idea nak tulis ape.. kena tagged sgt membantu.. heheh]

1. Copy badge "2008 cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkn di blog anda
[ok.. spt yang tertera di atas.. ]


2. Link / n citer kan kembali siapa yang memberi award ini kpd anda.
[ohh.. di tagged oleh farra (sgt kagum dgn budak sorang nih.. supermom + super financial adviser + super baker + super mcm2 = superwoman nih !!. Kenal.. lama2 tak lama.. dah masuk tahun 10++ dah.. sejak pre-u (1998) smpla nih.. ]
1- sudah nak masuk tahun ke-6 perkahwinan, dikurniakan sepasang anak yg kini dah pun berumur masing-masing 5 dan 4 thn. [fakta]
2- sangat sabar tapi masih ada had-had nya. Jika 'meletup' jgn tegur saya buat sementara waktu atau anda akan teraniaya. Maaf jika sudah 'meletup' akal sudah tak dpt berfikiran waras.. ahhahah - TAPI jarang2 sekali berlaku.. pernah ke korang tertembung kite marah ?? heh heh .. [fakta]
3 - saya tidak pandai melukis, tapi saya mungkin pandai meng'edit' . Err.. boleh ke macam tuh ? [hobi]
4 - saya baik hati, (hahaha) tapi most of the time orang selalu kata saya sombong. Hermp.. sorry lah.. muke dah dilahirkan begini .. serius seriuss.. 'Tak kenal maka tak cinta' [fakta]
5 - saya sgt percaya pd ungkapan ini. " Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya". [fakta]
6- saya suke apa yang saya tahu dpt dikongsikan dengan orang lain. Sbb pada saya, kita takkan rugi langsung dengan berkongsi ilmu pd orang lain. [fakta]
7 - saya menyimpan setiap maklumat perbelanjaan saya. ....saya ada satu spreadsheet khas keluar masuk duit + remark ke mana perginye duit-duit saya sejak tahun 2003. Senang kalau nak 'find' saya dah bayar ke belum ke.. bile ? buat apa? berapa ? hehehe.. [fakta]
8 - saya sgt praktikal beli membeli barang. Mungkin pelik, tapi saya cuma ada sepasang kasut pd. satu2 masa. Sepasang selipar, hanya beli tudung bile saya beli baju (mungkin 2 tahun sekali), tiada handbag...ada barang2 basic secukupnye sahaja. Kalau dah rosak brg2; baru saya beli baru. Takkan beli kalau tak guna..[fakta]
9 - saya suke mendengar lebih daripada bercakap. [fakta]
10 - saya tiada hobi yang tetap. Ikut mood -bila ada bahan bacaan menarik ; saya membaca, bila ada cerita menarik; saya download dan menonton smp habis, bila ada partner utk berborak, saya boleh bercakap & menceceh panjang lebar.. tgk keadaan [hobi?]

[aaahh.. susah betul nak dpt 10 fakta/hobi]

4)pilih 5 penerima award seterusnya n nyatakan di blog anda.
[selalunye malas nak tagged orang, tapi kali nih bagi la jugak..]
1 - kaktie
2 - jannah
3 - uja
4 - kakErni
5 - jah

5)jgn lupe melawat blog kawan anda yg telah di tag n menyatakan dia telah telah di tag.

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta / hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di tag)
[uhh.. penat gak nak pk 10 fakta/hobi diri sendiri]

4 comments:

Farra Da Smiley said...

bagus sgt track expenditure + org yg simple takde nafus nak beli brg2 like handbag, kasut etc

ni ciri-ciri org frugal & byk simpanan! ;)

semah, tq dah buat ads bijakringgit gak..so upahnya next week ok..sbb minggu ni kita langsung tak baking

Anonymous said...

track expenditure, tapi spending saje.. ahahhaa.. nyimpannye idak..

uja said...

betul betul betul.. hehe
err thanx semah,nti kita buat insya Allah.

ijjah said...

thx semah. ada masa nnt kite buat kay.