Aug 3, 2008

Cerita Abang

Bab 1

"Mama buat ape?" tegur abang bila lihat mama pusing-pusing, bizi semacam dkt dapur. Buka peti ais, amik mangkuk itu ini.. bukak ape tuh mesin yang bising sgt tuh.."bender..bender rasanya mama cakap nama mesin bising tuh. Terganggu konsentrasi abang tgh menonton kartun. Isk mama nih.. tak dengar la tivi nih.. Bising betul.

Mama pula.. tak layan pun abang soal-soal nih.. "Mama buat ape?" tanya Abang sekali lagi. Tak puas hati.. tiada jawapan pun mama bagi.

Abang jengah lagi mama buat kali ketiganya. Sebab abang dah tak dengar lagi bunyi bising kat dapur.. "apa mama buat ni ek ?" getus hati kecil abang. Abang amik kerusi kecik abang tuh, dan letak dekat ngan bebtul sebelah mama. "Abang.. jangan sibuk la.. tepi skit.. mama takleh nak gerak tgn abang dekat sangat nih" "Mama buat ape?" kali ni mama jawab.."mama tgh test masak nih.. buat macam ayam yang papa selalu beli tuh." Kata mama.

OOO.. mama nak buat ayam cekedek ke? oOOOOO....


Bab 2

Abang check kat belakang, pastu check kat bilik atuk. Pastu abang check kat depan tivi pulak. Tade pun. Ish mane nih? Hari tuh, papa belikan abang cookie crips kat tesco. Kat depan tuh ada batman punya tembak-tembak. Abang amik getah kat dapur ikat kat tangan abang nih. Rasanya yang kanan nih. Pastu abang buat cam jam tembak.. dahsyat. Tapi mana dia punya batman nih. Abang jumpe tempat tembak je.. tapi yang batman tuh tak jumpe. Mana nih....?

Abang nampak mama duduk rileks kat kerusi dpn tivi. Abang tanya mama..

"Mama, mana abang punya tmpt tembak batman?" "Tu kat tangan abang tuh..!" tunjuk mama kat tangan abang.
"Bukan yang nih.. yang satu lagi tuh laaa" ish mama nih.. getus abang dalam hati. "Abang cari la kat dapur...kat tmpt abang main tadi.. kat meja belajar ke.."
ooOO.. ha'a abang lom carik kat meja belajar lagi.. Abang lari pergi meja belajar..
"Mama tade pun....." Abang start tarik tarik baju mama..
"Mama cari batman abang..." "Erh.. itula mama kan dah kate simpan elok2.."
"Mana batman abang????" airmata abang start bergenang.... suara abang dah tersekat sekat.."Abang yang main ke? mama yang main ke?"
"Mama cari batman abang!!!" abang start naikkan suara... dan mula meraung... Mama pula buat tak layan je... Abang menyelitkan diri antara kerusi yang mama tgh duduk.. dan start meraung lebih kuat lagi. "Mana batman abang? mana batman abang.. mana batman abang..... "

Mama buat tatau jek.. sampai abang dah diam sendiri.. mama pun jengah kat abang.... "Laa..."


8 comments:

CT said...
This comment has been removed by the author.
CT said...

alahai kesiannye abang

Hany FF said...

heh...i love the cerita bergambar ;)

yatipruzz said...

alahai comelnyer mirul smpi tertido :p

Farra said...

kiut btoii

puterikiut said...

kiut la si amirul nie.. mmg budak2 kalau ngamuk tu antara simptom2 ngantuk kan.. hehe

puterikiut said...

semah..nnt dtg amik award..kiter nak kasik award sbb semah rajin mengupdate..hehe

~dcharminglady~{@ said...

alaa..kesian jugak..isk2..