Nov 3, 2006

specku yang patah

sejak hari isnin lagi, spec aku dah patah. Tp hasil kekreatifan.. aku masih lagi boleh gam joint yang patah tuh. Tapi semalam, selepas seisi menonton "SUPERMAN RETURN" yang baru sahaja abess di donlod MDH. Penat dah mata memandang tv.. aku ingat nak bukak spec sat, gesek-gesek mata.. tubb tubbb... berderai plak tangkai dan main body spec aku nih.. (( ULALALALALALAL )).
Konon nak gak cuba baiki sendiri tuh.. ((what worse that can happen can.. )) aku pun pegi amik screwdriver, bukak spec backup @ spec lama nye bingkai.. bukak skru2 yang patut kat yg dah patah tuh.. dan berhajat nak switchkan bingkai patah jek. Errrrr.. rupenye lebih canggih lagi jadi lps tuh.. bile kesemua joint yang dah aku leraikan.. tak bleh nak di skru balik.. (( padan mukee )). Baik-baik ada spare.. dengan spare-spare sekali loose tak boleh guneeee..

isk isk.. so hari nih aku ke office tanpa spec.

Nak keluar rumah tadi,
Amirul tegur .. " mama.. mama.. ceemiin mate tinggaii.. "
aku senyum jek kat dia..
Amirul cakap lagi .. "mama.. amik amik.. amik ceemiin mata mama dlm yumah.. "
aku senyum lagi..
Amirul pandang aku kat muke.. pastu die alihkan mata.. (( cam segan plak nak pandang aku straight, agaknye die rasa pelik kot.. heheh)) " mama.. amik ceemiin mata dlm bilik "
bile aku wat tak layan jek.. dia tak tanya lagi.. tapi still pandang-pandang pelik.. dan diam.. mcm dok pk pk... (( ntah ape die pk ntah )).

aku perlu ke kedai cermin mata segera.. adusss.. melayanglah duitku hari ini.. hrrmp...
p/s: jgn cuba sembarangan! hahaha

0 comments: