Mar 17, 2005

kak ani, di bawa ambulan ..

aku kusyuk jek dok dlm blek nih; sambil bincang-bincang keje ngan wlela. Pastu dah merepek ke topik Gna kawen laa.. tub tubb Azni menjengah kepala..
+ weeh.. kak ani dah kena carry ngan stroller kat luar tuh, ada paramedik sume..
+ korang perasan tak ??
- erk.. aa.. nape nape? aku ngan wlela.. berpandangan pelik.. dan bergegas kuar tgk ape jadik kat luar..

Hermpp.. kesian kak ani, die pregnant 5 bulan, sama mcm aku. Anak ke-4 dah masuk yg nih. Tapi since awal mengandung lagi.. byk juga complication. Ada sekali ari tuh warded sbb tetibe die rase mcm contraction. Doktor kate URI die ke bawah sgt. Die takleh wat keje berat, jln kena slow slow.. dan pelbagai lagi penjagaan rapi yang perlu.

Hari nih, dengarnya.. tibe-tibe die sukar nak bernafas.. lepas tuh tak boleh berganjak dari kerusi die.. die call husband die.. "patutla wlela kate nampak hubby kak ani kat luar sblm die masuk office aku tadi. Hemp...hmp.. bukan husband die yang kena panggil.. ambulan pun dah kena panggil tuh.. panggil ambulan ok sket, nak pegi ke hospital senang sket, tade jem jem nih..

Kesian die.. mase kitorang kluar tadi.. paramedik dah angkat die atas stroller. Check blood pressure... aku pun tak nampak sgt.. diorang bebtul depan bilik kak ani, sempit la plak nak sebuk mencelah jugak kat situ. Tgk dari kejauhan aje.. idak le lama sgt lps tuh, paramedik bawa die turun.. pastu dengar laa ambulan berlalu pergi...


...... *neno neno neno...*

0 comments: